poniedziałek, 18 czerwca 2018

Mistrzostwa Polski seniorów i juniorów - relacja

W dniach 15-17 czerwca w Opolskim „Okrąglaku” miały miejsce XXIX Mistrzostwa Polski Seniorów, Młodzieżowców, Juniorów i Juniorów Młodszych w Tradycyjnym Karate.

Pierwszego dnia zawodów startowali młodzieżowcy i seniorzy. MUKS był reprezentowany przez Marię Sowę, Michała sowę i Michała Kłoska.

Już na samym początku swoje medalowe aspirację potwierdziła nasza najbardziej doświadczona zawodniczka. Maria Sowa po rundach eliminacyjnych z 4 miejsca zakwalifikowała się do finału kata (układy formalne). W finale pomimo bardzo dobrego występu nie odrobiła straty do trzeciej zawodniczki i niestety musiała zadowolić się pozycją tuż za podium.

Młodszy z Michałów również najlepiej spisał się w kata w którym musiał pokonać między innymi Wiktora Staszaka z Niepołomic – wielokrotnego medalistę mistrzostwa świata w tej konkurencji. Michał w ten sposób wywalczył swój pierwszy złoty medal Mistrzostw Polski młodzieżowców. Niewiele gorzej Michał zaprezentował się w kumite (walce) w którym pewnie doszedł do finału, tam jednak po ciężki 3 rundowym pojedynku musiał uznać wyższość Wiktora Staszaka.

„Początek startów na MP przebiegł po mojej myśli, w pierwszej konkurencji kata udało mi się zdobyć złoty medal, rewanżując się za porażkę z ubiegłego sezonu z Wiktorem Staszakiem. Niestety start w kolejnej konkurencji rozpoczął się od kontuzji kolana która utrudniała mi  dalsze pojedynki  w ostatniej indywidualnej konkurencji - kumite, jednak pomimo niej udało mi się dojść aż do finału”

Michał Sowa zaczął starty od fuku-go (dwubój), która jest jego główną konkurencją. Pewnie wygrywał wszystkie pojedynki, zarówno w kumite jak i kata, by w finale spotkać się z byłym mistrzem świata – Mateuszem Szelągowskim. W finale również górą był Bytomianin tym samym zdobywając pierwszy złoty medal Mistrzostw Polski Seniorów dla swojego klubu. Niestety w kumite już w drugiej walce doznał kontuzji i pomimo tego, że Michał chciał dalej walczyć lekarz zawodów wycofał go z dalszych startów.

„Jestem bardzo zadowolony z mojego startu w fuku-go, na tym medalu zależało mi najbardziej i wierzę, że pozwoli mi on na reprezentowanie Polski na zbliżających się mistrzostwach świata. Szkoda mi tylko dalszych walk w kumite, byłem dobrze przygotowany i czułem się gotowy do walki o medal”

Na koniec dnia debiutująca drużyna enbu w składzie Maria Sowa i Michał Kłosek wywalczyła wysoką 5 lokatę.

Następnego dnia starty rozpoczęli juniorzy i juniorzy młodsi, tam kadrę Bytomia utworzyli: Marta Pinkawa, Dawid Gryzik, Dawid Soliński, Jakub Kancerek, Wojciech Całka, Kacper Kil i Dominik Lubos.

Rekordowy i niesłychanie udany start zaliczył Dawid Gryzik który zdobył aż 6 medali. Nie miał sobie równych w kata indywidualnym juniorów oraz razem z Jakubem Kancerek i Wojciechem Całką w kata drużynowym. Srebrne medale to kolejno: fuku-go, kumite indywidualne i kumite drużynowe razem z Kacprem Kilem, Dominikiem Lubosem i Jakubem Kancerek. Ostatni brązowy medal wywalczył w konkurencji enbu razem z Dawidem Solińskim.

„Tegoroczne wyniki cieszą mnie wyjątkowo ze względu na sukces w każdej z kategorii, w której wystartowałem, wypełnienie celów, do których przymierzałem się od dłuższego czasu i odkrycie w sobie sił na zdobywanie więcej, niż dotychczas. Jestem podekscytowany przyszłymi startami i liczę, że ten zapał utrzyma się jak najdłużej.”  - zapewniał po starcie Dawid.

Udany start zaliczył także Jakub Kancerek w kata indywidualnym juniorów młodszych. Od początku turnieju był wymieniany w gronie faworytów i ostatecznie nie zawiódł pokładanych w nim oczekiwań zdobywając złoty medal.
Nieco gorzej, ale też dobrze zaprezentował się Wojciech Całka który w swoim debiucie wywalczył 7 lokatę w kata indywidualnym.

Z dobrej strony pokazała się też Marta Pinkawa która wywalczyła dobrą 6 pozycję w fuku-go juniorek młodszych.

Szczęścia w konkurencjach indywidualnych niestety nie mieli nasi pozostali zawodnicy. Jednak ostatecznie nadrobili to w konkurencjach drużynowych. W kata drużynowym triumfowała drużyna w składzie Gryzik, Kancerek i Całka. W Kumite drużynowym z kolei po srebrne medal sięgnęli: Lubos, Kil, Gryzik i Kancerek. Brąz w enbu wywalczyli Soliński z Gryzikiem. A na 8 lokacie w enbu dziewczyna-chłopak pechowo uplasowali się Pinkawa i Kancerek.

„Najbardziej mnie cieszy ilość złotych medalistów indywidualnych. Pod tym względem jeszcze nie mieliśmy tak udanego roku. To tylko pokazuje, że rozwijamy się jako klub.” Nie krył zadowolenia trener MUKS Bytom - Janusz Sowa

Pełne wyniki można znaleźć na www.karate.pl

Zdjęcia tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz