czwartek, 1 listopada 2018

Mistrzostwa Świata - pełna relacja

W St. John's w Nowej Fundlandii w Kanadzie w ramach Światowego Festiwalu Renesans Karate rozegrano Mistrzostwa Świata w Karate Tradycyjnym. Podczas dwóch dni – 26 i 27 października- karatecy rywalizowali o mistrzowskie tytuły.
Z naszego okręgu na Mistrzostwa kwalifikację uzyskało aż 4 zawodników: Michał Sowa, Michał Kłosek, Dawid Gryzik i Jakub Kancerek. Zawodnicy startowali w kategorii seniorów, młodzieżowców, juniorów i kadetów. Dla wszystkich naszych zawodników były to debiuty w nowych kategoriach wiekowych.
Wśród seniorów doskonale zaprezentował się Michał Sowa. Michał rywalizował w fuku-go (dwubój, w którym na przemian wykonuje się kata i walczy w kumite) oraz kumite drużynowym. W obu konkurencjach Sowa sięgnął po złoto, nie tylko wygrywając wszystkie walki przed czasem, ale nawet nie tracąc jednego punktu. Po zawodach Michał mówił:  "Jestem zadowolony ze swoich startów, a jeszcze bardziej ze swoich przygotowań. Dzięki nim na zawodach cieszyłem się każdą walką. Mam nadzieję, że za rok w Rosji znowu uda mi się czymś zaskoczyć moich rywali."
Wśród młodzieżowców (18-20 lat) rywalizował Michał Kłosek. Bytomianin po wykonaniu dobrych kata ostatecznie uplasował się na wysokiej 2 pozycji i do Polski wrócił ze srebrem. Drugi medal - również ze srebra - Michał wywalczył w kumite, ostatecznie w finale przegrywając z reprezentantem Brazylii. Po swoim występie Michał mówił: "Jestem bardzo dumny z tego, że mogłem reprezentować Polskę na trzecich Mistrzostwach Świata z rzędu . Jednak prawdziwym wyzwaniem dla mnie było pogodzenie przygotowania się do matury z cyklem szkoleniowym poprzedzającym Mistrzostwa. Choć jestem bardzo zadowolony z mojego wyniku, to jednak pewien niedosyt zmobilizuje mnie do jeszcze wytrwalszej pracy."
Dawid Gryzik rywalizował w kategorii juniorów (16-17 lat) i również wypadł naprawdę dobrze. W kata wywalczył brąz, a w fuku-go, po pełnych emocji walkach, doszedł do finału, w którym uległ obrońcy tytułu z Izraela. "To mój pierwszy start na mistrzostwach świata, niesamowicie cieszę się że mogłem uczestniczyć w tak wielkiej imprezie. Swoje wyniki oceniam pozytywnie, jednak czuję niedosyt i żałuję, że nie sięgnąłem po szlachetniejsze kruszce." ocenił swój występ Dawid.
Najmłodszy z bytomian - Jakub Kancerek konkurował w kategorii kadetów (14-15 lat). Jakub rozpoczął bardzo dobrze wywalczając złoty medal w konkurencji kata. Potem kontynuował dobre występy zdobywając jeszcze dwa srebrne medale w kumite i fuku-go. Po zawodach Kuba mówił: "Z moich startów jestem bardzo zadowolony, w szczególności z konkurencji kata, jednak wiem, że czeka mnie jeszcze wiele pracy. Poza tym atmosfera, którą wywołaliśmy na zawodach była nieziemska. Czuć było, że te zawody należą do Polaków.". Ostatni złoty medal dla Polski wywalczyli Dawid i Jakub wspólnie z Jakubem Obialą z Torunia w konkurencji kata drużynowe.
Wszystkim naszym zawodnikom serdecznie gratulujemy dobrych startów i liczymy na dalsze sukcesy w przyszłości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz