środa, 12 czerwca 2019

Relacja - Puchar Europy i Ogólnopolski Puchar Dzieci

W dniu 1 czerwca w ERGO ARENIE na granicy Gdańska i Sopotu odbył się VIII Puchar Europy w Tradycyjnym Karate-Do ORLEN 2018 oraz XVIII Ogólnopolski Puchar Dzieci w Tradycyjnym Karate-Do ORLEN 2018, w którym wystartowało blisko 1000 młodych karateków.
W Pucharze Europy prawo startu uzyskuje 8 najlepszych zawodników kontynentu, wyselekcjonowanych na podstawie osiągnięć z ostatnich 2 lat.  W tym roku prawo startu w pucharze Europy zdobył zawodnik MUKS Bytom – Michał Sowa.

Turniej od początku był pełen niespodzianek, jednak bytomianin w miarę pewnie wygrał walki eliminacyjne zostawiając w pokonanym polu między innymi byłego mistrza świata Mantasa Cibulskisa z Litwy.
O awansie do finałowego pojedynku decydowała runda kata (układy formalne), w której Michał wypadł bardzo dobrze i razem wielokrotnym mistrzem świata juniorów i młodzieżowców – a w tym roku debiutujący w kategorii seniorów - Yevhenem Buzinskiym z Ukrainy awansował do finałowego pojedynku. W finale  reprezentant Ukrainy dwukrotnie wychodził na prowadzenie i dwukrotnie Michał odrabiał straty. Ostatecznie po 3 rundach był remis i do rozstrzygnięcia potrzebna była dogrywka. W niej lepiej zaprezentował się bytomianin i to ostatecznie Michał przy aplauzie całej hali cieszył się ze zdobytego Pucharu Europy.

W wywiadzie na gorąco po walce Michał mówił
„Zawsze, kiedy jadę na zawody, nawet kiedy nie jestem faworytem, a inni zawodnicy wydają się ode mnie zdecydowanie lepsi, wierzę w to, że wygram. Gdyby nie było tej wiary, nie byłoby też sukcesów. Ale dużą rolę odegrało też wsparcie, przede wszystkim senseia Krzysztofa Neugebauera, który stał obok i dawał mi doskonałe porady. W tegorocznym Pucharze Europy konkurencja była na bardzo wysokim poziomie, było dużo niespodzianek, przez całe zawody nie miałem ani jednej łatwej walki i dlatego to zwycięstwo smakuje jeszcze bardziej, a radość jest jeszcze większa” 

Z kolei na XVIII Ogólnopolskim Pucharze Dzieci w Tradycyjnym Karate-Do ORLEN 2018 wystartowała 16-osobowa reprezentacja MUKS Bytom w składzie: Oliwia Pogoda, Magda Różyło, Marta Kończak, Lena Krzyżanowska, Maja Bukowska, Wiktoria Gryzik, Wojciech Wituła, Sebastian Aloszyn, Kacper Pogoda, Adriano Antoniewicz, Aleksander Kil, Dawid Standera, Cezary Palimąka, Giovanni Antoniewicz, Dawid Janta i Mateusz Osypanka.
Wszyscy spisali się dobrze i pozostawili po sobie dobre wrażenie. Ostatecznie Ogólnopolski Puchar Dzieci zakończył się dla Bytomia dwoma srebrnymi medalami w kata drużynowym chłopców (Adriano Antoniewicz, Dawid Janta, Kacper Pogoda) oraz w enbu (Magdalena Różyło i Czarek Palimąka)

Poza tym miejsca od 5 do 8 wywalczyli:
- Aleksander Kil,
- Dawid Standera i Czarek Palimąka w enbu chłopiec-chłopiec,
- Dawid Standera i Lena Krzyżanowska w enbu Dziewczynka-chłopiec,
- Lena Krzyżanowska, Magdalena Różyło i Marta Kończak w kata drużynowym dziewcząt.

A w repasażach o 3 miejsce w kata indywidualnym znaleźli się
-Kacper Pogoda,
-Oliwia Pogoda,
-Magda Różyło.

Wydarzenie patronatem honorowym objęli: Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk, Wojewoda Pomorski Dariusz Drelich, Prezydent Miasta Sopotu Jacek Karnowski, Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz, Rektor Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku prof. nadzw. dr hab. Waldemar Moska.

Zdjęcia można obejrzeć tutaj

2 komentarze:

  1. Przez całe moje życie nigdy nie widziałem nic, co działa tak szybko, jak dr Agbazara spell. Po tym, jak skontaktował się z DR. Agbazara, zacząłem wierzyć, że każda moneta ma dwie strony. Kiedy mój kochanek temu przysiągł nigdy nie zobaczyć mnie ponownie opuścił mnie, ale dzięki Bogu, że dzięki pomocy doktora Agbazara zrobiłem mój kochanek z powrotem do mnie w ciągu 48 godzin, a ja chcę uszkodzony innych ludzi serce, aby lekarz Agbazara te części, które znajdują się poniżej e-mail na adres: ( agbazara@gmail.com ) lub za pośrednictwem Whatsapp ( +2348104102662 ), to można zobaczyć cud dr Agbazara

    OdpowiedzUsuń